fbpx
Főoldal - Kenőanyag - Az új ILSAC GF-6 és API SP szabványok

Az új ILSAC GF-6 és API SP szabványok

2020-07-09T08:17:25+02:002020. július 9.|Címkék: , , |

0

A mai korszerű szabványoknak megfelelő olajok biztosítják a motor csökkentett üzemanyag-fogyasztását és a kevesebb károsanyag kibocsátást, amely környezetbarátabb és egyben költséghatékonyabb működést eredményez. Az új ILSAC GF-6 előírásnak megfelelő olajok használatával tovább csökken a motor és a vezérműlánc kopása, valamint javul a lerakódások kezelése. Ezen felül, az ILSAC GF-6 szabvány szerinti olajok nagyobb védelmet nyújtanak az LSPI (alacsony sebességnél bekövetkező előgyújtás) ellen.

Van néhány különbség a rendszeres előgyújtás és az alacsony sebességű előgyújtás között. Az előgyulladás akkor következik be, amikor a benzin / levegő keverék idő előtt meggyullad a gyújtógyertyából származó szikra nélkül. Ez gyakran felismerhető a motor kopogó hangjáról, különösen gyorsítás közben. Régebben nem gondoltuk volna, hogy a motorolaj vagy a kenőanyag kiválasztása befolyásolhatja ezt a jelenséget, vagy akár még csökkentheti is azt. Kis méretű, erősen turbófeltöltött benzinmotorokban, alacsony fordulatszám és nagy terhelés mellett előfordul az alacsony sebességű előgyújtás (LSPI). Ezt a jelenséget éles hanghatás kíséri, és ez gyakran nagyon káros vagy akár végzetes is a motor számára. A rendszeres előgyújtással ellentétben, úgy tűnik, hogy kapcsolat van a felhasznált kenőolaj és adalékcsomag összetétele, valamint az alacsony sebességnél jelentkező  előgyújtás (LSPI) között.

Az ILSAC GF-6 szabvány két alkategóriára oszlik: GF-6A és GF-6B. Mindkét elfogadást 2020. májusában vezették be, az alacsony sebességű előgyújtás (LSPI), a vezérműlánc kopása, a dugattyúk és turbófeltöltők magas hőmérsékleti lerakódása, valamint az iszap- és lakk képződés elleni védelem elősegítése érdekében. Ezen kívül, az üzemanyag-fogyasztás csökkentését és az emisszió-csökkentő rendszer fokozott védelmét is tartalmazza az előírás. Alkalmazható még az etanolt tartalmazó üzemanyagokkal működő motorok védelmére,
E85 minőségig. Mivel ezen szabványok kifejezetten benzines gépjárművek előírásaiként szerepelnek, ezért az alacsony hamutartalmú kenőanyagok használata nem feltétel.

Az alkategóriák közötti különbséget a viszkozitás szintek és a HTHS viszkozitások adják. Az ILSAC GF-6A specifikáció felváltja a jelenlegi ILSAC GF-5 szabványt és új teljesítményszintet biztosít a benzin üzemű, belső égésű motorok számára. Az előírás visszamenőleg kompatibilis az ILSAC GF-5 szabvánnyal és az idősebb motorokkal, valamint magas szintű védelmet biztosít az LSPI csökkentése érdekében. Az ILSAC GF-6B ugyanazt a teljesítményt jelenti, mint a GF-6A, de alacsonyabb HTHS-szintje révén további üzemanyag-fogyasztás csökkenést is biztosít a felhasználók számára. Az ILSAC GF-6B extra alacsony viszkozitású kenőanyagokra vonatkozik, mint pl. a SAE 0W-16 viszkozitású olajok, és nem kompatibilis a régebbi motorokkal.

Szintén 2020. májusában vezették be az új API SP szabványt, amely teljes egészében az ILSAC GF-6A előíráshoz csatlakozva, segít megelőzni az alacsony sebességű előgyújtás (LSPI) kialakulását, magas szintű védelmet nyújt a vezérműlánc kopása, a dugattyúk és turbófeltöltők magas hőmérsékleti lerakódása, valamint az iszap- és lakk képződés ellen. Az API SP teljesítményszint fejlettebb üzemanyag-megtakarítást, a kibocsátáscsökkentő rendszer védelmét és E85-ig, az etanoltartalmú üzemanyagokon működő motorok védelmét is meghatározza. A teljesítmény szint utáni RC (Resource Conserving) jelölés. a továbbfejlesztett üzemanyag megtakarításra utal.

A Mobil motorolajai között is már megtalálhatók az ILSAC GF-6A és API SP specifikációknak megfelelő motorolajok, SAE 0W-20 és 5W-30 viszkozitás szintű termékek formájában. A fenti specifikációkkal rendelkező termékeink:

  • Mobil 1 0W-20
  • Mobil Super 3000 Formula D1 5W-30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az olajok teljesítményszintjeit az alábbi táblázat tartalmazza:

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!