fbpx

FORMA 1 teszt – Barcelona (Spanyolország)

2020-05-04T11:11:57+02:002020. május 7.|Címkék: , , , , , |

0

  1. február 23. Az RB16, a három napos, csaknem hibátlan tesztelés során több, mint

2100 km-t tett meg. Guillaume „Rocky” Rocquelin, a versenymérnökök vezetője szerint az utóbbi években ez volt a csapat „egyik legkielégítőbb és legsikeresebb” tesztje.

Max szerdán kezdte meg maratoni futását, már az első napon csúcstávolságot teljesítve: a holland 168 kört tett meg, többet, mint bármelyik versenyző. Az RB16 számára problémamentes első nap eredménye az aznap elért negyedik leggyorsabb kör, amit 1:17:516 alatt sikerült megtenni, az edzés vége előtt alig több, mint egy órával.

Az edzésnap után Max úgy nyilatkozott, hogy elégedett a hosszú napon elvégzett munkával és az RB16 működésével. „Mindig fontos, hogy a lehető legtöbb kört tegyük meg, és a mai nap iskolapéldája volt annak, hogy kell ezt csinálni, úgyhogy nagyon boldog vagyok. A tél folyamán minden eltervezett területen javítottunk az autón, és az most mindenütt gyorsabbnak tűnik, ami nagyszerű. Eddig a megbízhatóság is jó volt, úgyhogy most az a dolgunk, hogy még sokkal több kört menjünk, kipróbáljuk az összes új alkatrészt, és kiderítsük, hol tudnánk még többet javítani rajta.”

Az RB16 az előző héten, Silverstone-ban debütált Max-szal a pilótaülésben, és az első nap Barcelonában is az övé volt. Az első napon Alex-nek várnia kellett egy kicsit, hogy kipróbálhassa az új autót, de csütörtökön az ő pillanata is elérkezett és nem is okozott csalódást, bár a thai pilóta elveszített némi pályaidőt, amikor a erőforrásból érkező adatok arra késztették a csapatot, hogy biztonsági okokból motorcserét hajtson végre. Végül, a kiemelt motor alapos vizsgálata nem mutatott semmi problémát, így az utolsó napra az eredeti erőforrás visszakerült az autóba. A késedelem nem rontotta el túlságosan Alex napját, az első RB16 volánjánál töltött napján 134 kört tudott megtenni a barcelonai pályán.

„Max menete után ma folytattuk a munkát, és kipróbáltunk néhány dolgot, amit ő is.” – nyilatkozta – „A véleményeink nagyon hasonlóak voltak, ami mindig jó dolog. A tél folyamán foglalkoztunk azokkal a területekkel, amiknél úgy éreztük, még gondjaink vannak, így meglehetősen jól éreztem magam az autóban rögtön az elejétől.”

A két, rendkívül sűrű edzésnap végén Rocquelin elismerte, hogy a tesztnapok lecsökkentett száma megváltoztatta a megszokott tesztelési eljárásokat az utolsó napra. „Megváltoztattuk az utolsó napra vonatkozó szokásos terveket is: a nagy számú megtett kör és a tesztek sűrített jellege miatt megosztottuk a feladatokat a pilóták között. Reggel Max autójának kisebb problémáját gyorsan megoldották, a holland pilóta be tudta fejezni a teljes versenyszimulációját, 86 kört. A csapat hasonlót tervezett délutánra Alex számára is, de vörös zászlók sorozata darabolta fel a tesztidőt. A késedelmek ellenére Alex további 83 kört adott a csapat összteljesítményéhez, mielőtt a kockás zászló véget vetett a tesztnapnak. A hét utolsó körei után mindkét pilóta a szerzett tapasztalatoktól felbátorodva szállt ki autójából.

 „Ez a teszt nagyon sikeres volt az egész csapat számára, és véleményem szerint jóideje ez a legkielégítőbb szezon előtti első teszthetünk. Jó formában vagyunk, és nagyon jó alapról indulunk neki szezonnak, amikor reményeink szerint tovább javul a teljesítményünk.”

Mark Humphries, az ExxonMobil globális szponzorálásért és motorsportért felelős vezetője kijelentette: „Az első három tesztnap megerősítette, hogy a szezon igazán izgalmas lesz. Az ExxonMobil technológiájának és a boxokba telepített új ExxonMobil Tracklab-nek nincs ennél jobb tesztje. Mérnökeink biztosítják, hogy az Aston Martin Red Bull Racing csapattal való együttműködésünk nagyobb hatékonyságot és versenyteljesítményt biztosít a csapatnak, végül pedig a tapasztalatok alapján világszerte még jobb üzemanyagokat és kenőanyagokat biztosít vevőinknek.”

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top