fbpx
Főoldal - Kenőanyag - Vadonatúj autóval vág neki a 2020-as ORB szezonnak Turán Frici és Bagaméri Laci

Vadonatúj autóval vág neki a 2020-as ORB szezonnak Turán Frici és Bagaméri Laci

2020-03-10T13:54:52+01:002020. március 20.|Címkék: , |

0

A Turán Motorsport tavalyi ERC-futamgyőztes párosa idén valami teljesen újba vágja fejszéjét, ugyanis egy számukra ismeretlen márkával, modellel, egy Volkswagen Polo GTI R5-tel indulnak a magyar rali bajnoki címért. Ugyanakkor a célok változatlanok és természetesen idén is Shell Helix Ultra motorolaj kerül a Polo-ba. Az összeszokott versenyzőpáros a Korda Racing Team autóját élesben először a március végi Eger Rallye-n avatja fel.

„A tavalyi ORB szezonunk érdekesen alakult, ugyanis év közben a csapat által üzemeltetett, saját tulajdonban lévő Ford Fiesta R5 versenyautónk váratlan balesete következtében ki kellett hagynunk, vagy más márkával, autótípussal kellett teljesítenünk néhány versenyt. Év végén a károkat felmérve úgy döntöttünk, nem érdemes megjavíttatnunk a Fordot, ezért eladtuk és megindult az új autókeresés fázisa. Sokáig úgy tűnt, hogy a 2020-as szezont is Forddal fogjuk folytatni, hiszen hosszú évek óta a Ford Petrányi a fő támogatónk, akik régóta hűségesen mellettünk állnak, így nem is gondolkodtunk másban. A körülmények, a Fordos lehetőségeink azonban végül nem úgy alakultak, ahogy terveztük, így nyitnunk kellett más irányba is” – mesél a versenyautóváltás körülményeiről Turán Frici.

„Szerencsésen találkoztak az érdekeink Korda Erikkel, a Korda Racing tulajdonosával és elszánt csapatával, akik egy tavalyi fejlesztésű Volkswagen Polo GTI R5 modellel támogatnak minket az idei évben. Ez egy teljesen új lehetőség számunkra, megújulást jelent nekünk a szezonra. Nagyon hálásak vagyunk Petrányi Zoltánnak, a Ford Petrányi vezetőjének, aki az autóváltástól függetlenül kitart mellettünk vállalkozásával, a Next Auto-val. Amit tőlük kapunk, az emocionálisan is sokat jelent számunkra, és hozzájuk köt minket” – teszi hozzá Bagaméri Laci, Frici navigátora.

A Ford Petrányihoz hasonló hitvallást vall az Orbico Hungary Kft. is, akik évek óta minőségi kenőolajaikkal támogatják a csapatot. A Shell Helix Ultra motorolaj speciális tulajdonságai révén képes a motort a gyári tisztasághoz legközelebbi állapotban tartani, miközben maximális védelmet nyújt a kopás ellen, kiállja a változékony időjárás megpróbáltatásait, és párolgása rendkívül csekély mértékű, így egy hosszabb verseny esetén is a legjobb választás.

„Rendkívül fontos számunkra, hogy hazánkban az egyik legnépszerűbb technikai sportban kiemelkedő sikereket elérő magyar csapattal teszteljük évről évre a Shell különböző, speciálisan az adott versenyautóra kifejlesztett Helix Ultra motorolajait. Ezért dolgozunk együtt hosszú évek óta a tavalyi ERC-futam győztes párossal, Turán Fricivel és Bagaméri Lacival. A Shell PurePlus technológiával gyártott Shell motorolajok professzionális termékek, bizonyítottan kimagasló minőséget képviselnek az igényes autósok számára. Természetesen az új Volkswagen Polo GTI R5 modellre is felkerült a Shell logó és a Shell Helix felirat, valamint az autóba is Shell Helix Ultra motorolajat töltünk a maximális teljesítmény érdekében, így Friciéknek kizárólag a versenyzésre kell koncentrálniuk.” – teszi hozzá Tamás Tamás, az Orbico Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

„Korda Erikék elszántsága, elhivatottsága is nagyon fontos számunkra, a csapat mindent megpróbál megtenni a közös cél elérése érdekében, ami most sem változott: idén is a magyar bajnoki címért szállunk versenyautóba. Mi és a támogatóink is ennek a célnak rendelnek alá mindent, új motivációnk van, és félig-meddig új, kiegészült csapatunk is a Korda Racinggel. Már az első teszten is túl vagyunk a Polo-val, kipróbáltuk a beállításokat, sikerült az én stílusomra formálni az autót és a kilométerekkel a magabiztosságom is megjött. A Shell Helix Ultra motorolaj és a Hankook abroncsok is hozták a tőlük megszokott magas színvonalat. Alapvetően minden pozitív volt a ceredi teszten, majd meglátjuk, az Eger Rallye-n, mit fog mutatni a stopper.” – mesél az első tapasztalatokról Frici.

Az idei ORB szezon március 27-29. között az aszfaltos Eger Rallye-val veszi kezdetét, ahol több mint 20 R5-ös autó áll rajthoz. A versenyzőknek három nap alatt összesen 16 gyorsasági szakaszt és több mint 176 kilométert kell teljesíteniük a nyolcfutamos idény szezonnyitó versenyén.

Első teszt az új Volkswagen Polo R5-tel // Turán Motorsport // 2020:

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!