fbpx

A magabiztosság belülről fakad

2019-05-24T15:53:30+02:002019. május 7.|Címkék: , , |

1

Technikai tudnivalók / ötletek / technikák / fejlesztés

Mi is az EURO károsanyag kibocsátási norma?
Az EURO kibocsátási szabványok meghatározzák az EU-tagállamokban értékesített új járművek kipufogógáz kibocsátására vonatkozó elfogadható szinteket. Ezek a szabványok az autóipar egyik legfontosabb mozgatórugói a technológiai változásoknak. Napjainkban a nitrogén-oxidok (NOx), teljes szénhidrogének (THC), nem metán szénhidrogének (NMHC), szén-monoxid (CO) és további részelemek (PM) szabályozva vannak a legtöbb járműtípusra, legyen szó személygépjárművekről vagy haszongépjárművekről. Az egyes járműtípusokra eltérő szabályok vonatkoznak.

Milyen előírások vannak jelenleg?
Az EURO szabványokat 1993-ban vezették be, és azóta fokozatosan bővül az egyre igényesebb szabványok köre. Jelenleg az Euro 6 szabvány a legfrissebb, ami az EURO 3-hoz viszonyítva a dízelmotorok működésénél megközelítőleg 90% -ban, a benzinmotorok esetében 60%-ban hozott csökkenést a károsanyagok mértékében. Az Euro 6 szabvány nagymértékű kihívást jelent a gépgyártók számára, különösen a dízelüzemű személy- és haszongépjármű gyártóinak. Jelentős hatása valójában az olyan kibocsátás csökkentő technológiákra van, mint például a DPF-ek (dízel részecskeszurok) vagy a katalizátorok.

Mi lesz a folyamatosan szigorodó EURO szabványok elterjedésének eredménye?
A szigorúbb előírások arra kényszerítik a gyártókat, hogy folyamatosan javítsák motorjaik üzemanyag fogyasztását, kevesebb olaj hulladékot termeljenek, de ami a legfontosabb, hogy csökkentsék a károsanyag kibocsátást a járművekben. Mára az EURO emissziós szabványok lettek az autóipar legfontosabb irányadói mind a személy-, mind pedig a haszongépjárművek gyártóinak. Ezeknek az egyre igényesebb előírásoknak való megfelelés érdekében a gyártók nagyobb figyelmet szentelnek motorjaik újítására olyan alkatrészek bevezetésével, mint az EGR (kipufogógáz-visszavezetés) szelepek, a turbófeltöltők vagy a kipufogó rendszerek. Ezek a változások sokkal bonyolultabb és változatosabb motorkonfigurációkat eredményeznek, amik újabb és újabb előírásokat, követelményeket jelentenek a motorolaj gyártóinak.

A turbófeltöltők egyre népszerűbbek mind a dízelüzemű, mind a benzines gépjárművekben, mi ennek az oka?
A válasz igen egyszerű, a folyamatosan erősödő környezetvédelmi elvárásokkal szemben nyújtott előnyei miatt. Minden ma gyártott dízelüzemű gépjármű turbófeltöltővel van ellátva és a statisztikák szerint 2012 év végére minden harmadik benzinüzemű gépjármű szintén. Becslések alapján 2020-ra a gépjárműpark 70%-a rendelkezik majd turbófeltöltővel.

Valóban okozhat kárt a motorolaj a katalizátorokban vagy a részecskeszűrőkben?
Beszélhetünk részecskeszűrőkről vagy katalizátorokról, ezek olyan érzékeny alkatrészei egy gépjárműnek, amelyek sérülhetnek ha nem a szükségesnek megfelelően alacsony hamutartalmú olajat használjuk, és nem az olcsó alkatrészek közé tartoznak ha cserére kerülne sor. Az SCR (szelektív katalitikus redukciós) rendszerek is károsodhatnak a túlzott mértékű foszfortartalom hatására.

Keresse termékeinket az INTER CARS WEBSHOP-ban, vagy kérje értékesítő kollégáink segítségét!

 

 

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top