fbpx

ESI[tronic] 2.0 Online

2022-06-02T10:45:50+02:002022. június 2.|Címkék: , |

0

A Fiat Chrysler Automobiles Italy S.p.A. (FCA) már része a Secure Diagnostic Access (SDA) rendszernek

A közleménynek megfelelően az SDA alkalmazási köre folyamatosan növekszik. Most egy újabb járműgyártó lett az SDA
partnere: a Fiat Chrysler Automobiles Italy S.p.A (FCA). A szoftverhez szükséges változtatásokat a 2022/1-es frissítéssel szállítjuk, a jól ismert diagnosztikai letöltéskezelő központon (DDM) keresztül. A FCA cégcsoportra az SDA-n belül ugyanazok az előfeltételek vonatkoznak, mint a VW, Audi, Seat, Skoda és Cupra esetében korábban bevezetett megoldásokra.
A KTS 590, 560, 350 vagy 250 készülékek, illetve a stabil internetkapcsolat használata mellett a felhasználóknak csak
egyszer kell regisztrálniuk a Bosch ID megszerzése érdekében.
A Bosch ID egy e-mail címből és egy egyedi jelszóból
áll. Maga a regisztráció ingyenes.

A nagy előny: A felhasználók különféle célokra használhatják Bosch azonosítójukat. Egyrészt természetesen a védett diagnosztikai tartalmak eléréséhez az ESI[tronic] 2.0 Online programon keresztül. Másrészt számos más Bosch-alkalmazáshoz – mind professzionális, mind privát alkalmazásokhoz, például e-bike járművekhez, illetve intelligens otthoni alkalmazásokhoz.
Miután a felhasználó bejelentkezett a személyes Bosch azonosítójával, hozzáférhet a védett rendszerű FCA járművek átfogó diagnosztikai munkameneteihez. Az SDA hozzáféréssel rendelkező ESI[tronic] felhasználóknak többé nem kell külön regisztrálniuk és fizetniük az adott gyártó portálján. Az SDA költség- és időmegtakarítási előnyei miatt ugyanakkor az FCA gyártói portálján keresztül kínált korábbi megoldás már nem elérhető az SDA-t támogató ESI[tronic] licencekhez. Az SDA licenccel nem rendelkező felhasználók számára az FCA korábbi megoldása az ESI[tronic] 2.0 Online-ban továbbra is használható.

Állapotváltozás a VW, Audi, Seat, Skoda és Cupra biztonságos diagnosztikai hozzáférésével kapcsolatban

A “Secure Diagnostic Access (SDA)” a 2021/3-as frissítés óta (2021. augusztus) elérhető az SDA-t támogató ESI[tronic] licencekhez.
A védett járműadatok feloldásához vezették be az ESI[tronic] 2.0 Online-ban. Ez a szabványos, integrált és kényelmes módja a rendszerben részt vevő járműgyártók védett járműadatainak elérésének. A biztonsági koncepcióik tekintetében megfelel a járműgyártók legújabb követelményeinek. Az SDA rendszer első tagjai a VW, az Audi, a Seat, a Skoda és a Cupra voltak. Ezeknek a járműgyártóknak a biztonsági koncepciója szerint az új járműmodellek diagnosztikai munkamenetei feloldás nélkül csak a hibamemória, valamint néhány tényleges érték kiolvasására/törlésére korlátozódnak. A legmagasabb biztonsági előírásoknak való megfelelés érdekében a VW különböző lépéseket fejlesztett ki saját biztonsági koncepcióján belül.

Az első lépés az volt, hogy bizonyos új modelleknél az átfogó diagnosztikai munka megkezdése előtt fel kellett nyitni a motorháztetőt.
A legújabb biztonsági lépésnél ugyanakkor feltétlenül szükséges volt a diagnosztikai szoftver módosítása, mint például a személyre szóló bejelentkezés, valamint egyes járműgyártóknál a szerverrel való kommunikáció, például a VW esetében. A legújabb biztonsági szint alaklamazásánál a védett diagnosztikai funkciók már nem oldhatók fel pusztán a motorháztető felnyitásával. A két művelet kombinálása szükséges: a motorháztető felnyitása és az SDA alkalmazása. Ha a felhasználó ilyen járművet választ ki, az ESI[tronic] 2.0 Online-ban egy felugró ablak jelenik meg , amely tájékoztatja a felhasználót, hogy pontosan mit kell tennie. Az SDA-val a Bosch teljesíti a VW legújabb követelményeit, és megoldást kínál a legújabb biztonsági szint használatához.

A 2022/1-es frissítéssel már az ESI[tronic] felhasználók rendelkezésére áll néhány olyan rendszer, amely a VW legújabb biztonsági szintjének megfelelően védett funkciókat tartalmazza. A VW, Audi, Seat, Skoda és Cupra márkák esetében a következő járműadatok csak az SDA segítségével érhetők el:

▪ Központi elektronika 4.5 a 2021/3.01 frissítéstől már elérhető
▪ Gateway 4.8 a 2021/3.06 frissítéstől már elérhető
▪ ESP MK 100 ESC 2021/3.07 frissítéstől már elérhető
▪ Delphi GCM 7.4 UDS (motormenedzsment) VW-hez és Seat-hez a 2021/3.08-as frissítéstől már elérhető, Audihoz és Skodához legkésőbb a
2021/4.02-es frissítéstől lesz elérhető

Ebbe a körbe tartoznak például a következők:

▪ VW Golf 8 (VWW0106970)
▪ Audi A3 (AUD0109334)
▪ Skoda Octavia (SKO0107088)
▪ Seat Leon (SEA0109716)
▪ Cupra Leon (CUP111920)
▪ további járművek.

 

Az SDA menüben további hasznos információkat talál, az SDA-val kapcsolatos GYIK-ket, képernyőképeket valamint útmutató videókat. Csak kattintson a „Mit jelent a biztonságos diagnosztikai hozzáférés (SDA)?” hivatkozásra.

 

 

Porsche: Új járműmárka az ESI[tronic] 2.0 Online rendszerben!

Az ESI[tronic] járműtartalom-fejlesztését a piaci igényeknek megfelelően határozzuk meg. Ez azt jelenti, folyamatosan figyeljük felhasználóink igényeit, szükség esetén alkalmazkodunk azokhoz, hogy mindig a lehető legjobban támogassuk felhasználóinkat.
Napjainkban a márkafüggetlen pótalkatrészpiacon piacon a Porsche-lefedettség iránti megnövekedett kereslet miatt az ESI[tronic] a diagnosztikai rendszerek és funkciók széles körében támogatja ezt a márkát.

Az első Porsche-tartalom már megjelent, és a „„Diagnosztika (SD)“ modulon belül érhető el. A 2022/1-es frissítéssel és az azt követő
frissítésekkel a felhasználók például a következőket tehetik majd meg:
▪ rendszeráttekintés
▪ szervizintervallum-visszaállítás
▪ akkumulátorcsere, valamint
▪ a vezetőasszisztens rendszerek kalibrálása (ADAS)
A rendszer hatókörét a diagnosztikai letöltéskezelőn (DDM) keresztül érkező frissítésekkel bővítjük.

A tartalom az összes elterjedt Porsche modellhez elérhető lesz, például:

▪ Macan [95B]
▪ Cayenne [92A]
▪ 911 [991]
▪ Panamera [970]
▪ és továbbiak

A Porsche tartalomfejlesztése folyamatosan bővülni fog.

ESI[tronic] 2.0 Online mindig naprakészen

A ESI[tronic] online üzemmódjában mostanáig a javítási útmutatókhoz (SIS), a karbantartási információkhoz (M), a kapcsolási rajzokhoz (P), az ismert hibákon alapuló javítási útmutatókhoz (EBR) valamint a járműfelszerelésekhez (A) férhetett hozzá.
Az új frissítés további online információkat tartalmaz, például a dízel- és elektromos alkatrészek katalógusát (D, E), a részegységek javítási útmutatóját (K), valamint a munkaidő-normákat (B). Használatukhoz mindössze internetkapcsolatra van szükség, amely lehetővé teszi az új információk automatikus elérését. Eddig minden egyes tartalom teljes letöltése, illetve helyi telepítése volt szükséges. Ez a funkció már nem elérhető. A letöltési idő és a lemezterület megtakarítása érdekében az ESI[tronic] 2.0 Online letöltése ezután már csak a vezérlőegység-diagnosztikát (SD- és ESI truck információtípusok) fogja tartalmazni.

Az ESI[tronic] 2.0 Online által nyújtott összes előny összefoglalása:
▪ Időmegtakarítás, az egyszerű és gyors telepítésnek köszönhetően
▪ Alacsony lemezterületigény, a kis letöltési méret miatt
▪ Minimális betöltési idő, alacsony adatsebesség mellett is: az ESI[tronic] 2.0 Online intelligens gyorsítótárat, valamint optimalizált, nagy teljesítményű adatszervereket használ a dokumentumok másodpercek alatti betöltéséhez
▪ Automatikus havi frissítések a legtöbb információtípushoz, telepítés nélkül
▪ Közvetlen hozzáférés az összes dokumentumhoz az új keresési funkción keresztül:
szabadszavas kereséssel, hibakódok-, illetve részegységek alapján
▪ A vezérlőegység-diagnosztika (SD) mindig lokálisan van telepítve, ezért internetkapcsolat nélkül is használható

A dízel befecskendező szivattyúk tesztértékeit (W információtípus) a DDM-en keresztül lehet letölteni, és lokálisan telepíthetők. A különálló tesztérték-szoftveren keresztül továbbra is elérhetők.

Járműlefedettség az ESI[tronic] 2.0 Online esetében

A következő linken megtalálja az ESI[tronic] 2.0 Online aktuális járműlefedettségét:
https://www.downloads.bosch-automotive.com/hu/vehicle-coverage-esitronic-20/
A lefedettség a különböző típusú dokumentumokhoz és funkciókhoz, például diagnosztikához, kézikönyvekhez, kapcsolási rajzokhoz stb. külön-külön megjeleníthető.
Az induláshoz mindössze ki kell választania egy járművet. Ezt megteheti szabadszavas-, országspecifikus azonosítószám-, vagy VIN (alvázszám) alapú kereséssel.

A lefedett (teljesen új) járművek köre

Az ESI[tronic] 2.0 Online által lefedett (teljesen új) járművek kínálatát tovább bővítjük.
A következő járműmodellekhez tartozó információt néhány héttel piaci bevezetésük után hoztuk létre, és már elérhetők az ESI[tronic] 2.0 Online-ban:
▪ VW Polo [AE1] (RB-kód: VWW0121822, VWW0121823, VWW0121824, VWW0121825),
piaci bevezetés: 2021. szeptembere, elérhetőség ESI[tronic]-ban: 2021. november
▪ Seat Ibiza [KJ1] (RB kulcs: SEA0112406, SEA0112407, SEA0112512, SEA0112514),
piaci bevezetés: 2021. szeptembere, elérhetőség ESI[tronic]-ban: 2021. november
▪ Skoda Karoq [NU, ND] Facelift 2021 (RB kulcs: SKO119743),
piaci bevezetés: 2021. november, elérhetőség ESI[tronic]-ban: 2021. december
▪ Seat Arona [KJ7] Facelift 2021 (RB kulcs: SEA0115432, SEA0116286),
piaci bevezetés: 2021. november, elérhetőség ESI[tronic]-ban: 2021. december
A hangsúly különösen az új járművek legfontosabb szerviz- és javítási feladataihoz szükséges rendszereken és funkciókon van. A vonatkozó járműinformációt a diagnosztikai letöltéskezelőn (DDM) keresztül, a szokásos frissítéseken keresztül bocsátjuk az Ön rendelkezésére.

Az első járműgyártók, amelyek kizárólag DoIPkommunikációt használnak járműdiagnosztikára

Egyre több járműgyártó használja az új, ethernet-alapú diagnosztikai interfészt, más néven DoIP-t (Diagnostics over Internet Protocol). Előnye, hogy akár 100-szor gyorsabb adatátvitelt jelent a korábbi technológiákhoz képest, ezt a technológiát leginkább a vezérlőegységek adattartalmának újraírására (flash) használták. A nagyobb sebesség mellett az ethernet alapú diagnosztika biztonságos és stabil adatátvitelt kínál.
Jelenleg a Mercedes Benz és a Jaguar Land Rover már a szokványos járműdiagnosztikára is a DoIP protokollt használja. Egyes járművek esetében a beépített vezérlőegységekkel való kommunikáció kizárólag a DoIP-n keresztül lehetséges.Ez érvényes például a C- és S-osztályú modellekre, valamint a Land Rover Defenderre, illetve a Jaguar E-Pace gépkocsira. Nagyon valószínű, hogy a jövőben az említett gyártók összes új modelljének diagnosztikája kizárólag a DoIP protokollon keresztül lesz lehetséges.

A legjobb támogatás érdekében az ESI[tronic] 2.0 Online már felkészült erre az új fejlesztésre. A szoftver automatikusan felismeri, mikor kell a DoIP kommunikációt használnia. Az ügyfélnek a diagnosztikával kapcsolatban nincs különösebb teendője.

Az első, csak DoIP kommunikáción keresztül elérhető rendszerek lefedettsége már elérhető a szoftveren belül:

▪ Mercedes Benz C-[206] és S-osztály [223]: vezérlőegység azonosítás, hibakódolvasás- és törlés több rendszerhez
Jaguar Land Rover, pl. Land Rover Defender [L663] és Jaguar E-Pace [X540]:
„5.1 elülső vezetőtámogató kamera” és „CE 5.1 központi elektronika” rendszerek

A jövőbeni frissítések egyre nagyobb lefedettséget biztosítanak majd az ismert diagnosztikai letöltéskezelőn (DDM) keresztül.
A DoIP-rendszerek diagnosztizálásához KTS 590, 560 és 350 használata szükséges. Ezeket követi hamarosan a KTS 250 berendezés.

Hozzáférés a gyártói forrásokból származó javítási és karbantartási információhoz

2021 májusa óta az ESI[tronic] eredeti gyártói információkat is kínál felhasználóinak, mint például az alkatrészek helyzetére
vonatkozó adatok, a kiépítési- és beépítési információk, 3D-ábrák, alkatrészek fotói, illetve az egyes járműtípusokhoz való hozzárendeléseket.
Az információk mennyisége azóta is folyamatosan bővült, olyan márkák szerepelnek benne, mint a Mercedes-Benz, BMW, Fiat, Honda, Ford és továbbiak. Országonkénti korlátozások vonatkozhatnak rá.

A felhasználó legkönnyebben az eredeti illusztrációk és képek esetében tudja azonosítani a gyártói információkat. A gyártói forrásokból származó javítási és karbantartási információk azonban magukban foglalják az ESI[tronic]-ba integrált, gyártói alapú eljárásokat, valamint az egyes útmutatók részletes lépéseit is. Így a felhasználó olyan információkat és átfogó leírásokat kap a járművekre jellemző eljárásokról, amelyek lehetővé teszik az előírásoknak megfelelő javítások elvégzését, ezáltal a magas színvonalú eredmény elérését.
A következő két példa bemutatja, hogyan érheti el a leírt információkat.

1. példa: a jármű áttekintésében

A gyártói információk a „Kézikönyvek” alatt találhatók. Az alkatrészek helyzetére vonatkozó általános információk, valamint a beszerelési és kiszerelési utasítások az „1 – Jármű áttekintése” részben találhatók, amely különféle területekről nyújt információkat, mint például a vezérlőegységekről, a világításról, külső-, és belső rendszerekről, stb.

2. példa: az egyedi útmutat

A kiválasztott járműtől függően további, a rendszerrel kapcsolatos gyártói információk lehetnek hozzáférhetők, amelyek a részegységek helyzetére, kiépítésére és beépítésérevonatkoznak, és közvetlenül felhasználhatók a megfelelő útmutatókban.
Ezeket az adott útmutató behívása után, a beépítési pozíciókra, vagy a kiépítésre és beépítésre vonatkozó részben találja meg.

A kézikönyvekben a bal oldalon található szűrőfunkcióval tudja a megjelenítést a beépítési pozíciókra, valamint a kiépítési és beépítési leírásokra korlátozni, így gyorsabban lekérheti a vonatkozó információkat.

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top