Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.
Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével, konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.
Mai pácinesünk: Vauxhall Ampera.
Szimptóma: Az akkumulátortöltő ajtaja nem nyitható.
Jármű pontos típusa: Vauxhall, Ampera, Gyártási év: 2012-2013.
Kommentár:
Panasz érkezett arra vonatkozóan, hogy a fent meghatározott járművek akkumulátortöltő ajtaja (1. ábra) nem nyitható.
Terápiás kondíciók:
Előfordulhat, hogy a hibajelző lámpa kigyullad és a DTC P0CD2 hibakód (az akkumulátortöltő ajtaja nincs nyitva) az elektronikus vezérlőegységben.
Terápia:
A fent említett probléma oka lehet az akkumulátortöltő ajtajának gumitömítése (2. ábra).
A gumitömítés (2. ábra) beszorulhat a nyílásba (3. ábra), vagy alacsony hőmérsékleten befagyhat.
A probléma megoldásához járjon el az alábbiak szerint:
- Óvatosan nyissa ki az ajtót egy műanyag ékkel (4. ábra).
- Vigyen fel speciális olajat (a járműgyártó cikkszáma: 93165293) a gumitömítés külső és belső oldalát (lásd az 5. ábrát).
- Távolítsa el a hibát egy diagnosztikai egységgel (pl. MM 56 Hella-Gutmann).
Szükség esetén ismételje meg a folyamatot a leírtak szerint.
Forrás: https://www.hella.com/techworld/uk/bi/Vauxhall-Ampera-Battery-charger-door-cannot-be-opened-8687/