fbpx

Garázsdoki rendel: Mazda 5.

2021-12-10T08:17:06+01:002021. december 22.|Címkék: , |

0

Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.

Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével,  konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.

Mai pácinesünk: Mazda 5.

Szimptóma: A motor leáll.

Jármű pontos típusa: Mazda 5. modell, Évjárat 2005-2010, 2.0 dízelmotor (RF Turbo) 105 kW).

 

Kommentár:

Ha az ügyfél panaszkodik a fenti problémára, azt az üzemanyagnyomás-szabályozó szelep okozhatja. Ezen túlmenően időnkénti teljesítményvesztés és gyenge motor hidegindítási teljesítmény is panaszkodhat.

 

Terápiás kondíciók:

MegaMacs diagnosztikai készülékkel, nagynyomású mérőeszközzel és nyomásszabályzó helyettesítő készlettel szétszerelés nélkül is megállapítható (lásd Gépkocsin végzett CR diagnosztika).

 

Terápia:

Ebben az esetben a szabályozószelepet ki kell cserélni (lásd 1. ábra). Gyári cikkszáma: 294009-0120 . A szelep a nagynyomású szivattyú hátsó házrészén található (2. ábra).

1.ábra

2.ábra

Forrás: https://www.hella.com/techworld/au/bi/Mazda-5-Engine-stalls-41360/

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top