Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.
Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével, konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.
Mai pácinesünk: Kia Sorento I.
Szimptóma: Szag kialakulása a jármű belsejében.
Jármű pontos típusa: Kia, Sorento I (JC), évjárat: 2002 – 2009.
Kommentár:
Szag képződése a jármű belsejében / a kabinszűrő cseréje.
Terápiás kondíciók:
A fent említett járműveknél szagok keletkezhetnek a jármű belsejében. Ilyen esetekben különös figyelmet kell fordítani a kabinszűrőre vagy a szűrőházra.
Terápia:
A szűrő eléréséhez tegye a következőket:
- Szedje szét a kesztyűtartót. Ehhez nyissa ki a kesztyűtartót (1. ábra) és először oldja ki a zárat. Ezután húzza felfelé a kesztyűtartót (2. ábra)
- Távolítsa el a kereszttartót (3. ábra) a két csavar eltávolításával
- Távolítsa el a fedelet a szűrőházról. Először oldja ki a fedelet (A) alulról (4. ábra)
- Húzza ki a szűrőt
A szűrőház gyakran erősen szennyeződik (5. ábra), ami szagok kialakulásához vezet. Az új szűrő felszerelése előtt alaposan tisztítsa meg a párologtató házát és szükség esetén a felületét.
Forrás:
https://www.hella.com/techworld/au/bi/Kia-Sorento-I-JC-Formation-of-odour-in-vehicle-interior-57226/