Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.
Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével, konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.
Mai páciensünk: Ford Focus.
Szimptóma: Hűtőközeg-veszteség.
Jármű pontos típusa: Ford, Focus C-Max, Évjárat: 2003 – 2008, Motorkód: 1.8 + 2.0 Duratec-HE.
Kommentár:
A fenti járműveknél hűtőközeg-veszteség léphet fel, ha a légkondicionáló rendszer vezetékei megszakadtak vagy megrepedtek.
Terápiás kondíciók:
Ha a légkondicionáló rendszer karbantartása során kiderül, hogy az elvesztett hűtőközeg mennyisége jelentős, a légkondicionáló rendszer vezetékeit és rögzítéseit / tartóit alaposan meg kell vizsgálni. A rezgések miatt a tartó megszakadhat, vagy a vezetékek megrepedhetnek. A vezetékcsatlakozások is szivárogni kezdenek.
Terápia:
A probléma megoldásához a következő lépéseket kell megtenni:
A vezetékek cseréjénél ügyelni kell arra, hogy feszültségmentesen és a lehető legkevesebb rezgéssel telepítsék őket.
A sérült rögzítéseket / tartókat egyszerre kell kicserélni.
Forrás:
https://www.hella.com/techworld/au/bi/Ford-Focus-C-Max-Loss-of-refrigerant-51941/