Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.
Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével, konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.
Mai pácinesünk: Suzuki Vitara II.
Szimptóma: Zaj hallatszik a légkondicionáló kompresszorától.
Jármű pontos típusa: Suzuki Vitara II, Modellév: 2008-tól kezdve.
Kommentár:
Lapátkompresszorral felszerelt légkondicionáló zajai hallatszanak a motor hidegindítása után.
Terápiás kondíciók:
Ez a probléma különösen gyakori alacsony hőmérsékleten. Ilyen esetekben a zaj nem feltétlenül utal a hibás kompresszorra utal.
Terápia:
Ezek a járművek általában lapátkompresszorokkal vannak felszerelve. Az alacsony hőmérséklet miatt folyékony hűtőközeg juthat a kompresszorba, ami röviddel a motor beindítása után kopogási zajt okozhat.
Miután a motor rövid ideig működött, újból beszívják a gáznemű hűtőközeget, és a zaj eltűnik.
Ez a tervezés és az időjárási viszonyok eredménye, nem pedig műszaki hiba.
Forrás: