Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.
Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével, konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.
Mai pácinesünk: Audi A1
Szimptóma: A MIL lámpa kigyullad.
Jármű pontos típusa: Audi A1 (8X), Modellév: 2010-től, Motor: 1,6 TDI
Kommentár:
Kipufogógáz-visszavezető hűtő probléma. A motor figyelmeztető lámpa kigyullad. Ha a fent említett járművekben a hibamemória a kipufogógáz-visszavezetés problémáját jelzi, ennek oka lehet a hibás kipufogógáz-visszavezető radiátor.
Terápiás kondíciók:
A kipufogógáz-visszavezető radiátor egység (EGR radiátor) vákuumcellával és elektromos működtető motorral van felszerelve (1. ábra).
1.ábra
Terápia:
Az EGR-hűtőt a következő kritériumok alapján kell megvizsgálni:
- Belső kokszosodás
- A vákuumcella működése
- Az elektromos működtető motor működése és vezérlése
- Külső és belső szivárgások
Ezenkívül a működtető motor mechanikáját (2. ábra) és a vákuumcellát is ellenőrizni kell, hogy zavartalanul működjenek. Előfordulhat, hogy elakadnak, vagy nem működnek megfelelően, hibákat okozva.
2.ábra
Forrás:
https://www.hella.com/techworld/au/bi/Audi-A1-Engine-warning-light-comes-on-10532/?pk_campaign=June1