Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.
Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével, konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.
Mai pácinesünk: Audi A4.
Szimptóma: Meghatározhatatlan zajok.
Jármű pontos típusa: Audi, A4 (8D, B5), Modellév: 1999-ig, Motor: 1,6i (AHL).
Kommentár:
A fent említett járműveken alapjáraton meghatározatlan és/vagy gargalizáló zajok fordulhatnak elő a kondenzátum felhalmozódása miatt.
Terápiás kondíciók:
Ennek oka lehet a felhalmozott kondenz, amely felhalmozódik az aktív szénszűrővel ellátott ventilátor szélcsatornaiba. Ha a ventilátor keringtetés mód választógombját működés közben friss levegő pozícióba teszi, akkor a fent leírt zajok fordulhatnak elő.
Terápia:
A probléma kiküszöbölése érdekében el kell távolítani a jobb első ventilátor burkolatot. Most látható a szellőzőcsatorna, amely az aktívszén-tartálytól a jármű padlójáig és a szabadba vezet. Azon a ponton, ahol a tömlő felfelé hajlik, egy 3 mm-es lyukat kell fúrni a tömlőben a görbe legalacsonyabb pontján. Ez lehetővé teszi a víz lefolyását.
Forrás:
https://www.hella.com/techworld/au/bi/Audi-A4-Indefinable-noises-10538/?pk_campaign=May1