fbpx

Garázsdoki rendel, Páciens: Peugeot 406

2020-04-30T13:17:53+02:002020. május 18.|Címkék: , , , |

0

Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.

Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével,  konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.

 

Mai pácinesünk: Peugeot 406.

Szimptóma: Indítás után a motor leáll..

Jármű pontos típusa: Peugeot, Modell: 406 Típus: 2.0 Hdi 110, Évjárat: 2001, Motorkód: RHZ (DW 10 ATED).

 

Kommentár:

A fent említett járművel a motor elindulása után leáll, többszöri újraindítás után sem indul be.

Terápiás kondíciók:

  • Olvassa ki a megfelelő diagnosztikai eszközzel a motorvezérlőegység hibatárolóját
  • A hibamemória olvasásakor a következő üzenet látható: „Hibás rail-nyomás-érzékelő”
  • Olvassa ki a megfelelő diagnosztikai berendezéssel az üzemanyagnyomás paraméter értéket.
  • Ha a nyomás nulla vagy nagyon kicsi:
    • az előtáp-szivattyú biztosítéka hibás lehet,
    • vagy a főtápfeszültség relé hibás.

Terápia:

A probléma megoldása érdekében ellenőrizni kell a biztosítékot, valamint a főtápfeszültség relét, és ahol szükséges, ki kell cserélni.

 

Forrás:

https://www.hella.com/techworld/au/bi/Peugeot-406-Engine-cuts-out-after-starting-9016/?pk_campaign=April2

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top