fbpx
Főoldal - Abroncs - Nyári, téli és négyévszakos abroncsok

Nyári, téli és négyévszakos abroncsok

2020-09-04T10:04:21+02:002020. szeptember 7.|Címkék: |

0

Különböző típusú abroncsok: hogyan válasszak közülük?

A jármű és az útfelület között az abroncsok biztosítják az kapcsolatot, rajtuk múlik a stabil úttartás, a hatékony fékezés, az erőátvitel, vagyis a jármű vonóereje, az abroncsok viselik a jármű jelentette súlyt, és mérséklik a rázkódást. Más szóval: gondoskodnak a járműben utazók biztonságáról. Ezért fontos, hogy mindig a megfelelő típusú abroncs kerüljön fel az autónkra. A személyautóra, összkerékhajtású (4×4) terepjárókra, szabadidőautókra szánt gumiabroncsok különböző méretekben, különböző sebesség- és terhelési indexszel készülnek. Ezeken kívül figyelembe kell venni az időjárási jellemzőket, azt hogy milyen időben, milyen útfelületen vezetik a járművet, és hogy  az útviszonyok milyen hatással lehetnek az abroncs teljesítményére. Legelőször azt kell eldöntenünk, hogy a három nagy abroncskategória közül melyikre lesz szükségünk:

Nyári abroncs

Ezt az abroncstípust ismerik a legtöbben: aarra fejlesztették ki, hogy nedves és száraz útfelületen egyaránt megbízhatóan teljesítsenek, amennyiben a hőmérséklet 7 °C feletti  (ilyenkor a legjobb a teljesítményük).

Kiváló teljesítményt nyújtanak:

  • országúti abroncsként kényelem és üzemanyag-fogyasztás terén,
  • sport- vagy pályaabroncsként pedig tapadás és ellenállóképesség terén.

Hátrányuk: kevésbé teljesítenek jól hideg időben, hideg útfelületen, és használatuk nem ajánlott hóban.

summer vs winter tyres dry road hu

summer vs winter tyres wet road hu

Téli abroncs

A téli vagy hóabroncsok erőssége: ezeknek az abroncsoknak a teljesítményét 7 °C alatti hőmérsékletre optimalizálták, nagyon jól használhatók nedves és havas útfelületen. A leginkább a nyári abroncs téli időszakban használt helyettesítő abroncsaként ismertek. Hátrányai: kevésbé hatékonyak 7 °C feletti hőmérsékleten, és zajosabbak, mint a nyári abroncs. Azt javasoljuk, hogy nyári időszakban a téli abroncsokat cseréljék le nyárira.

Az évi kétszeri szezonális abroncscsere kötöttséget jelent a járműfenntartó számára, lehetséges, hogy ennél jobb megoldás a négyévszakos abroncs használata – amennyiben az megfelelő választás az Ön esetében.

car edito pneu voiture hiver michelin pilot alpin winter

mcc comparation braking on wet hu

(1) Egy téli és nyári abroncs fékezési távolságának átlagos különbsége. Féktáv nedves úton 80 km/h-ról megállásig. TÜV SÜD tesztek 2013-ban, 205/55 R15-ös méretű abroncson, 4 és 6 Celsius fok közötti hőmérsékleten.

mcc comparation braking on snow hu

(2) Egy téli és nyári abroncs fékezési távolságának átlagos különbsége. Féktáv havas úton 50 km/h-ról megállásig. TÜV SÜD tesztek 2013-ban, 205/55 R16-os méretű abroncson, -4 és -6 Celsius fok közötti hőmérsékleten.

car edito pneu voiture hiver michelin crossclimate toute saison winter

Négyévszakos abroncs

négyévszakos abroncs egyre népszerűbb termék lett az utóbbi években, feltehetőleg azért, mert ez a hibrid technológiával készült abroncs nagyobb hőmérsékleti tartományban használható, mint a nyári és a téli abroncs. Azok számára kétségkívül biztonságosabb megoldás, akik egész évben nyári abroncsot használnak – a legtöbb európai autós manapság így tesz. Azok számára, akik szezonálisan cserélik autójukon a téli és nyári abroncsokat, a négyévszakos abroncs (amennyiben a vezetési szokásaiknak, a jellemző  időjárásnak ez megfelelő) könnyebbé teszi az autós életet: ilyen abronccsal nincs többé szükség félévente abroncscserére.

Forrás: https://www.michelin.hu/auto/tippek-es-tanacsok/

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top