Autók abroncsnyomása

A nyomás állandóan csökken (havonta kb. 0,076 barral). Ezt meggyorsíthatja:

• lyuk
• szelep
• szelepsapka
• felni

• Kövesse a gyártó összes tanácsát.

• Hidegen ellenőrizze a nyomást.
• Ha forró, adjon 0,3 bart az ajánlott nyomáshoz. Hidegen ellenőrizze újra.
• Forró abroncsot ne engedjen le.
• Akkor is ellenőrizze, ha nitrogénnal fújták fel.

A megfelelő nyomás biztonságosabb, takarékosabb és környezetbarátabb.

autó szerk. alacsony abroncsnyomás2 tippek

Nyomásellenőrzés

  1. Helyezze be a nyomásmérőt.
  2. A műszer „pattan”, és megjelenik a nyomás.
  3. A kiszökő levegő sziszeg. Ez csak akkor számít, ha a nyomásellenőrző sokáig van rajta.
  4. Hasonlítsa össze a mért értéket az ajánlottal.
  5. Ha a nyomás magas, engedje ki a levegőt. Ha alacsony, fújjon bele levegőt.

Hol találom az abroncsnyomást?

  • A kézikönyvben.
  • A sofőr ajtaján vagy az üzemanyag ajtaján.
  • Ne az abroncson feltüntetett számot használja.

A nyomásmérőkről

  • Vigyázzon a benzinkutas nyomásmérőkkel. Megbízhatatlanok.
  • Vásároljon jó minőségű nyomásmérőt, és ellenőriztesse szakértővel.

Fontos, hogy a nyomás értéke jó legyen

  • Ha a nyomás magas vagy alacsony, az abroncs gyorsabban kophat, a tapadás csökkenhet és a fogyasztás növekedhet. Ezt havi néhány perc ráfordítással megelőzheti.

Ha gondoskodik a megfelelő abroncsnyomásról, csökkenti az üzemeltetési költségeket. Az alulfújt abroncsok hajlamosak túlmelegedni, többet fogyasztanak, és gyorsabban kopnak. A túlfújt gumik hasonlóképpen gyorsabban használódnak el, rosszabbul tapadnak, és kormányzási problémákat okoznak.

• KOPÁS

Ha egy abroncs nyomása 20%-kal alacsonyabb a kelleténél, a futásteljesítménye 20%-kal kevesebb. Ez azt jelenti, hogy egy potenciálisan 40 000 km futásteljesítményű abroncson 8000 km-t veszít.

• FOGYASZTÁS ÉS CO2-KIBOCSÁTÁS

Az alacsony abroncsnyomás mind az üzemanyag-fogyasztást, mind a CO2-kibocsátást megnöveli.

autó szerk. alacsony nyomás tippek és tanácsok
autó szerk. nitrogén előnyök tippek és tanácsok

Nitrogén: mik az előnyök?

Mi az a nitrogén?

A nitrogén egyszerűen száraz levegő, amiben nincs oxigén. A levegő nitrogéntartalma kb. 79%.

Hogyan használják?

  • A legtöbb abroncsot sűrített levegővel fújják fel. Vannak azonban olyan abroncskereskedők, akik nitrogént fújnak az abroncsokba.
  • A nitrogént és sűrített levegőt keverni lehet.
  • A legtöbb abroncsot levegővel vagy nitrogénnel is fel lehet fújni, ha figyelembe veszik a jármű gyártója által ajánlott nyomást.

Előnyök:

Ha az oxigén helyett nitrogént használnak, kevesebb levegő tud kiszökni az abroncsokból, és az abroncsnyomás tovább megőrzi az értékét.

Abroncsvizsgálat:

A szivárgásoknak sajnos más lehetséges forrásai is vannak (az abroncs és felni között, szelepnél, szelep és felni között és magán a felnin). Ez azt jelenti, hogy sem levegővel, sem nitrogénnel nem garantálható az állandó nyomás. Ilyenkor is rendszeresen kell ellenőrizni a nyomásértékeket és az abroncs általános állapotát.

Szelep: mit kell tudni róla?

Mi a szelep szerepe?

  • Gondoskodik a megfelelő abroncsnyomás fenntartásáról.
  • Megakadályozza a nedvesség abroncsba hatolását.
  • A szelepsapka különösen fontos, mert megakadályozza, hogy a szelepet porszemek tömítsék el. Érdemes jó minőségű szelepsapkákat használni.

Öregedés és sérülések

  • A szelepek általában gumiból készülnek, ezért idővel elöregednek.
  • A nagy sebesség is kárt tehet bennük, amelynek következtében az abroncsokból levegő szivároghat.

Mikor cseréljem a szelepeket?

Amikor új abroncsokat vásárol.

autó szerkesztői szelep tippek és tanácsok
Forrás: https://www.michelin.hu/auto/tippek-es-tanacsok
2020.06.23.

Ezen a weboldalon sütiket használunk.
Adatvédelmi nyilatkozat