A nyomás állandóan csökken (havonta kb. 0,076 barral). Ezt meggyorsíthatja:
• lyuk
• szelep
• szelepsapka
• felni
• Kövesse a gyártó összes tanácsát.
• Hidegen ellenőrizze a nyomást.
• Ha forró, adjon 0,3 bart az ajánlott nyomáshoz. Hidegen ellenőrizze újra.
• Forró abroncsot ne engedjen le.
• Akkor is ellenőrizze, ha nitrogénnal fújták fel.
A megfelelő nyomás biztonságosabb, takarékosabb és környezetbarátabb.
Nyomásellenőrzés
- Helyezze be a nyomásmérőt.
- A műszer „pattan”, és megjelenik a nyomás.
- A kiszökő levegő sziszeg. Ez csak akkor számít, ha a nyomásellenőrző sokáig van rajta.
- Hasonlítsa össze a mért értéket az ajánlottal.
- Ha a nyomás magas, engedje ki a levegőt. Ha alacsony, fújjon bele levegőt.
Hol találom az abroncsnyomást?
- A kézikönyvben.
- A sofőr ajtaján vagy az üzemanyag ajtaján.
- Ne az abroncson feltüntetett számot használja.
A nyomásmérőkről
- Vigyázzon a benzinkutas nyomásmérőkkel. Megbízhatatlanok.
- Vásároljon jó minőségű nyomásmérőt, és ellenőriztesse szakértővel.
Fontos, hogy a nyomás értéke jó legyen
- Ha a nyomás magas vagy alacsony, az abroncs gyorsabban kophat, a tapadás csökkenhet és a fogyasztás növekedhet. Ezt havi néhány perc ráfordítással megelőzheti.
Ha gondoskodik a megfelelő abroncsnyomásról, csökkenti az üzemeltetési költségeket. Az alulfújt abroncsok hajlamosak túlmelegedni, többet fogyasztanak, és gyorsabban kopnak. A túlfújt gumik hasonlóképpen gyorsabban használódnak el, rosszabbul tapadnak, és kormányzási problémákat okoznak.
• KOPÁS
Ha egy abroncs nyomása 20%-kal alacsonyabb a kelleténél, a futásteljesítménye 20%-kal kevesebb. Ez azt jelenti, hogy egy potenciálisan 40 000 km futásteljesítményű abroncson 8000 km-t veszít.
• FOGYASZTÁS ÉS CO2-KIBOCSÁTÁS
Az alacsony abroncsnyomás mind az üzemanyag-fogyasztást, mind a CO2-kibocsátást megnöveli.
Nitrogén: mik az előnyök?
Mi az a nitrogén?
A nitrogén egyszerűen száraz levegő, amiben nincs oxigén. A levegő nitrogéntartalma kb. 79%.
Hogyan használják?
- A legtöbb abroncsot sűrített levegővel fújják fel. Vannak azonban olyan abroncskereskedők, akik nitrogént fújnak az abroncsokba.
- A nitrogént és sűrített levegőt keverni lehet.
- A legtöbb abroncsot levegővel vagy nitrogénnel is fel lehet fújni, ha figyelembe veszik a jármű gyártója által ajánlott nyomást.
Előnyök:
Ha az oxigén helyett nitrogént használnak, kevesebb levegő tud kiszökni az abroncsokból, és az abroncsnyomás tovább megőrzi az értékét.
Abroncsvizsgálat:
A szivárgásoknak sajnos más lehetséges forrásai is vannak (az abroncs és felni között, szelepnél, szelep és felni között és magán a felnin). Ez azt jelenti, hogy sem levegővel, sem nitrogénnel nem garantálható az állandó nyomás. Ilyenkor is rendszeresen kell ellenőrizni a nyomásértékeket és az abroncs általános állapotát.
Szelep: mit kell tudni róla?
Mi a szelep szerepe?
- Gondoskodik a megfelelő abroncsnyomás fenntartásáról.
- Megakadályozza a nedvesség abroncsba hatolását.
- A szelepsapka különösen fontos, mert megakadályozza, hogy a szelepet porszemek tömítsék el. Érdemes jó minőségű szelepsapkákat használni.
Öregedés és sérülések
- A szelepek általában gumiból készülnek, ezért idővel elöregednek.
- A nagy sebesség is kárt tehet bennük, amelynek következtében az abroncsokból levegő szivároghat.
Mikor cseréljem a szelepeket?
Amikor új abroncsokat vásárol.