A modern járművekben használt rendszerek összetettsége miatt a hibaelhárítás nehéz folyamat lehet. Ez a jármű elektronikus és mechanikus részeire egyaránt vonatkozik. A felhasználók által a Passzív Belépés / Go rendszerek üzemeltetésekor elkövetett hibák azonban azt a benyomást is kelthetik, hogy a rendszerek nem működnek megfelelően. Mint ilyen, fontos, hogy pontosan betartsa a kezelési utasításokat és a gyártó előírásait.
A Passive Entry / Go rendszerrel a jármű passzívan reteszelődik, és a motor beindul és leáll. Ezekkel az új rendszerekkel a jármű felhasználójának csak annyit kell tennie, hogy magánál tartja a rádió adó kulcsát. Ez mentesíti a felhasználót attól, hogy a rádió adó kulcsát megkeresse, aktívan lenyomva tartsa vagy megnyomja a rádió adó gombjait a szükséges funkciók aktiválásához. Ezek a belépési és vezetői engedélyezési rendszerek növelik a felhasználói kényelmet és megkönnyítik a járműbe való bejutást. A Passat B6 rendszerét példaként használjuk a funkciók és az összetevők leírására. A jármű gyártójának specifikációira van szükség annak érdekében, hogy részletes információkat szerezzenek az adott járműben használt egyedi rendszerről.
A Passat B6 passzív belépés / indítás funkcióit a kényelmi rendszer karosszéria vezérlő egysége működteti. Ez a „kényelmi vezérlőegység” a műszerfal alatt jobbra, a kesztyűtartó mögött található.
A kényelmi vezérlőegység számos funkciót vezérel, többek között:
- A központi zárrendszer
- Az oldalsó ablakok és a napfénytető kényelmes nyitása / zárása
- A riasztó vezérlő rendszer
- A gumiabroncs-nyomás ellenőrzése
- Az indításgátló
Ez a vezérlőegység felelős a hibák megfigyeléséért és a rendszerben való tárolásáért is. A régiótól függően a rádió adó kulcsa és a vezérlő egység közötti kommunikáció a 433 és 315 MHz frekvenciatartományban zajlik.A Passzív belépés / menés funkció működéséhez számos rendszerelemet kell hozzáadni a hagyományos központi zár rendszeréhez. Ezek tartalmazzák:
A rendszer kialakítása és a vezérlőegységek CAN buszos hálózatának köszönhetően a hibaelhárítás nem lehetséges megfelelő diagnosztikai egység és gyártóspecifikus dokumentáció, például javítási utasítások, kapcsolási rajzok és funkcionális leírások nélkül. Példánkban a Passat B6-ot, három különálló vezérlőegységet és a gyújtászárat engedélyezni kell az elektronikus kormányzár feloldásához.
Ez a típusú redundancia beépül a rendszerbe a szigorú biztonsági követelmények teljesítése érdekében. A hibás vezérlőegységek cseréje is bonyolultabb. A Passatban az indításgátló rendszer részét képező vezérlőegységek (pl. kényelmi vezérlőegység, motorvezérlő egység) ma már csak online taníthatók. Ez azt jelenti, hogy a diagnosztika sikeres futtatása után is mindig fel kell venni a kapcsolatot egy hivatalos szervizzel vagy a gyártóval (pass-thrue).